MÀSTER EN LITERATURA EN L'ERA DIGITAL UB/GRUP 62.
Alguns estudiants que cursen o han cursat el Màster en Literatura en l'era digital UB/Grup 62 opinen sobre l'experiència.

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El darrer treball d'investigació creativa de Rui Torres és una devoració plagiotròpica de la publicitat a Portugal. Apropiant-se i recombinant els estàndards dels bànners publicitaris publicats als webs, Rui Torres i el seu col·laborador habitual, el programador Nuno F. Ferreira, han creat "PoemAds":

http://telepoesis.net/poemads/

Cal clicar en l'enllaç ""iniciar ida ao hipermercado dos poemads" per començar. El poema central ha estat programat a partir de la conjugació de diversos eslògans amb anuncis generatius fets a partir de la publicitat de Millenium BCP, Fiat Panda, Iogurtes Adagio i Coca-cola. Han estat utilitzats en l'elaboració d'aquesta obra programada amb Flash/Actionscript, Notepad++ i PHP/perl, més de 10.000 anuncis publicitaris en llengua portuguesa.
El Corpus publicitari que Rui Torres utilitza com a "humus" per a la seva obra és el següent:


Com Flora, tudo melhora - Flora
Sabor Autêntico - Super Bock
Não é Água. É Castello - Água Castello
O poder da natureza é infinito - Pedras Salgadas
A pausa que refresca - Coca-cola
Compal é mesmo natural - Compal
Puro Prazer - Iogurte Adagio
Brincadeiras de bom gosto - Óleo Fula
O Bom, Sai Bem - Pescada Pescanova
Pelo prazer de conduzir - BMW
Movidos pela paixão - Fiat
A vida inspira-nos - Millennium BCP
Valores que crescem consigo - Montepio
Há coisas que o dinheiro não compra. Para todas as outras existe
MasterCard - MasterCard
Ter é poder - Unibanco
Chega de lágrimas - Champô Johnson & Johnson
Campeão de preços - Continente

Sabe bem pagar tão pouco - Pingo Doce
A vida em Movimento - Metro do Porto
A criar excêntricos todas as semanas - Euromilhões
Aposte nos seus sonhos - Lotaria Clássica
Porque a vida é agora - Visa

La ironia subjacent a la peça és innegable i, alhora, aquesta neix d'una reflexió sorgida a propòsit de cites com aquestes:
Fernando Namora, em 'Marketing': 'Atenção ao marketing! / Ninguém contraria o marketing por muito tempo. / Ninguém contraria os fabricantes de bem fazer o bom cidadão. / E tudo graças ao marketing.'
Guy Debord & Gil J Wolman, em 'Mode d’emploi du détournement': 'It is in the advertising industry, more than in the domain of decaying aesthetic production, that one can find the best examples [of détournement]. (...) The distortions introduced in the detourned elements must be as simplified as possible, since the main impact of a détournement is directly related to the conscious or semiconscious recollection of the original contexts of the elements. (...) In itself, the theory of détournement scarcely interests us. But we find it linked to almost all the constructive aspects of the presituationist period of transition. Thus its enrichment, through practice, seems necessary.'


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